8 legume și 5 fructe care au mai multă Vitamina C decât portocalele

Am observat la oamenii din jurul meu că cei mai mulți (peste 95%), consideră că citricele sunt cele mai bune surse de Vitamina C. Acest lucru nu este greșit, citricele conținând o cantitate destul de mare de Vitamina C, însă există alte fructe, dar mai ales multe legume, care au un conținut mai mare sau cel puțin egal cu cel al citricelor.

Vitamina C

Tocmai de aceea am decis să scriu acest articol, pentru ca oamenii să afle că nu trebuie să mănânci tone de lămâi sau portocale pe zi ca să-i dai organismului suficientă Vitamina C. Poți la fel de bine să consumi legume, precum ardei gras, conopidă, broccoli etc. Ardeiul gras, roșu, are chiar mai multă Vitamina C decât lămâia, raportat la suta de grame.

Ca să vă faceți o idee, 100g de lămâie conține 77mg de Vitamina C, iar 100g de portocale conține 53mg de Vitamina C.

Doza zilnică recomandată de Vitamina C este de 75mg/zi în cazul femeilor și 90mg/zi în cazul bărbaților. Acesta este minimul de care o persoană are nevoie pentru o stare de sănătate bună.

Știai că absorbția vitaminelor este mai eficientă atunci când acestea sunt luate din alimente (în special legume), decât din suplimente? O persoană care consumă zilnic legume, dar și fructe, își asigură fără să știe necesarul de Vitamina C.

Legume și plante aromatice cu un conținut mare de Vitamina C

1. Cimbru

Cimbrul, un condiment des folosit în diverse rețete(eu îl folosesc în special la fripuri ți cartofi), este bogat in Vitmina C. Mai exact 100g de cimbru conține 160,1mg de Vitamina C.

2. Ardei iuți

Ardeii iuți, pe care eu îi ador, conțin mai multă Vitamina C decât lămâile. Mai exact 100g de ardei iuți  conțin 143,7mg de Vitamina C. În plus, cercetătorii de la Universitatea din Buffalo au descoperit că capsaicina, compusul care le dă ardeilor gustul picant, ajută la calmarea durerilor articulare și musculare. Cool, nu?

3. Pătrunjel

Dacă spre deosebire de cimbru, pătrunjelul poate fi consumat și sub formă de salată care, by the way, este delicioasă, sau poate fi adăugat în alte salate pentru a da savoare, acesta mai are încă un avantaj: 100g de pătrunjel conține 133 de miligrame de Vitamina C.

4. Ardei grași, roșii

Ardeii grași roșii sunt bogați în Vitamina C, în plus sunt mult mai gustoși fiind ideali în salate sau alături de aperitive. 100g de ardei gras, roșu, conține 127,7mg de Vitamina C.

5. Kale

Kale a devenit tot mai populară și în România tocmai datorită aportului mare de vitamine pe care îl conține. Pe lângă aportul uriaș de Vitamina A si K pe care aceasta îl conține, 100g de Kale conține și 120 mg de Vitamina C.  

6. Broccoli

O legumă mai puțin iubită de oameni, dar care se numără printre preferatele mele, conține de asemena, o cantitate mare de Vitamina C pe suta de grame, adică 89mg. În plus, 100g de broccoli are doar 30 de calorii!

7. Varză de bruxelles

Varza de bruxelles, pe lângă faptul că are un gust deosebit și puține calorii conține 85mg de Vitamina C/100g. În plus, conține o mulțime de fitonotrienți și fibre care previn apariția cancerului.

8. Ardei grași, verzi

ardei gras

Asemeni fraților lor de mai sus, ardeii grași sunt, de asemena, o sursă formidabilă de Vitamina C. 100g de ardei conține 80,4 mg de Vitamina C.

Fructe cu un conținut mare de Vitamina C

1. Coacăze negre

Coacăzele negre sunt un adevărat elixir pentru sănătate. 100mg de coacăze negre conțin 181mg de Vitamina C și au doar 63 de calorii. În plus, aceste fructe sunt cunoscute pentru proprietățile lor medicinale, fiind eficiente în reducerea stresului oxidativ, asociat cu numeroase boli cronice precum cancer, boli ale sistemului cardiovascular și boli neuro-degenerative.

2. Kiwi

Kiwi, un fruct pe care îl consumăm în special în sezonul rece este bogat în Vitamina C. 100 de grame conține nu mai puțin de 92,7mg de Vitamina C. În plus kiwi are un conținut bogat de potasiu și cupru, atât de importante unei funcționări optime a organismului.

3. Papaya

Papaya are numeroase beneficii pentru sănătate. Potrivit cercetărilor făcute de-a lungul vremii acest fruct gustos ajută la curățarea sinusurilor, la întărirea oaselor și îi oferă pielii un aspect plăcut, lucios. În plus, este un fruct bogat în Vitamina C. 100g de papaya conține 60,9mg de Vitamina C.

4. Căpșune

capsune

Căpșunele, fructele de care ne bucurăm la începutul verii, sunt o sursă bună de Vitamina C – 58,8mg la suta de grame. În plus au și puține calorii, comparativ cu alte fructe. Doar 32 de calorii suta de grame.

5. Ananas

Pe lângă faptul că este bogat în Vitamina C, 47,8 mg pe suta de grame, ananasul conține bromelaină, o enzimă digestivă care ajută la descompunerea alimentelor și la reducerea balonării. Bromelaina acționează, de asemenea, ca un antiinflamator natural, care te poate ajuta să te recuperezi mai rapid după un antrenament intens la sală.

BONUS:

Deși au un conținut mai mic de Vitamina C decât portocalele, acestea mi se par demne de menționat, mai ales că sunt printre cele mai populare de la noi.

Mango

Mango, unul dintre cele mai bune fructe tropicale, are un conținut de 36,4mg de Vitamina C pe suta de grame. Mango este, de asemenea, o sursă excelentă de Vitamina A, care, alături de Vitamina C, joacă un rol esențial în imunitate și, în plus, ajută la menținerea sănătății ochilor.

Pepene galben

pepene galben

Pepenele galben, pe lângă faptul că este răcoros și hidratant în lunile de vară, conține 36,7mg de Vitamina C. În plus, este o sursă excelentă de Vitamina A. Nici nu este de mirare că pepenele galben este unul dintre cele mai populare fructe din întreaga lume.

Și pentru că începe sezonul fructelor de pădure, pe lângă cele menționate mai sus le voi trece în revistă si pe următoarele, care sunt preferatele mele:

  • Afine – 9,7 mg/100g Vitamina C
  • Zmeruă – 26,2 mg/100g Vitamina C
  • Mure – 21 mg/100g Vitamina C

Citește și:

Surse foto: pixabay.com, pexels.com, unsplash.com

An enthusiast dreamer, writer, and blogger who loves cats, coffee and rainy days!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *