Postul Paștelui: Ce să consumi pentru a slăbi și pentru a avea o sănătate de fier

Postul Paștelui este unul dintre cele mai aspre posturi de peste an. Acesta durează 40 de zile, la care se adaugă Săptămâna Patimilor. Spre deosebire de Postul Crăciunului, când sunt multe zile cu dezlegare la pește, în Postul Paștelui acestea sunt mult mai puține.

Postul Paștelui

Când ții post organismul este privat de anumite alimente care în mod normal induc starea de sațietate: carne, lactate, ouă.  Senzația de foame se instalează rapid și multe persoane au tendința de a consuma alimente nesănătoase precum covrigi, pâine și alte produse făinoase pentru a se sătura. Acest obicei nu numai că este nesănătos, însă duce și la acumularea kilogramelor în plus.

Pentru a continua dieta și a nu te îngrășa în timpul Postului Paștelui, dar și pentru a te sătura și a nu simți stări de leșin este foarte important să știi ce alimente să consumi pentru a înlocui carnea și lactatele din dietă.

Carnea în Postul Paștelui

În Postul Paștelui sunt puține zile cu dezlegare la pește. Dacă nu ai un stil de viață vegan profită din plin de acele zile și consumă carnea atât la prânz cât și la cină. În restul zilelor poți înlocui carnea cu soia. În supermarketuri găsești soia sub formă de cubulețe, bucăți mari sau granule care pot fi folosite la prepararea oricărui tip de mâncare.

Ciupercile sunt de asemenea, un bun înlocuitor al cărnii. Sunt sățioase și conțin proteine.

Postul Paștelui

Poți consuma fructe de mare. Unii preoți spun că acestea sunt de post, deoarece nu au sânge. Știu asta de la bunica mea, dar am mai auzit și de curând pe la televizor același lucru.

Brânza

Brânza poate fi înlocuită cu ușurință cu brânză tofu, o brânză vegetală pe bază de soia, extrem de cunoscută în întreaga lume. În schimb, crema de brânză pe care obișnuiai să o servești dimineața poate fi înlocuită cu brânză din nuci sau din migdale, care sunt foarte sănătoase și sățioase. Cremele de brânză pot fi consumate dimineața, pe o felie de pâine integrală, prăjită și legume proaspete.

Laptele în Postul Paștelui

Laptele poate fi înlocuit cu ușurință cu lapte de orez, lapte de soia, lapte de migdale sau lapte de cocos. Ai grijă însă să nu alegi un sortiment cu arome (cacao, vanilie, etc) deoarece acestea au zahăr adăugat. Citește cu atenție eticheta pentru a te asigura ca nu conțin zahăr. Laptele vegetal poate fi adăugat în cafea, în diverse preparate sau poate fi consumat ca atare alături de cereale.

Untul

Untul poate fi înlocuit ușor cu unt de cocos, unt de cacao sau de avocado, în funcție de gusturi și de modul în care vrei sa-l consumi sau de rețetele pe care dorești să le prepari.

Profită de verdețurile de sezon

Postul Paștelui

Postul Paștelui pică într-o perioadă în care se găsesc verdețuri din plin în piețe. Acestea nu numai că sunt foarte gustoase, însă sunt și pline de vitamine și minerale de care organismul a fost privat în sezonul rece. Consumă așadar cât mai multe salate proaspete în care să adaugi leurdă, salată verde, spanac, mărar, pătrunjel, ridichi, ceapă verde și orice alte verdețuri de sezon preferi.

Consumă avocado zilnic

Avocado este un aliment extrem de sănătos. Nu numai că acesta induce starea de sațietate, însă are o mulțime de beneficii asupra sănătății tale. Cu un conținut mare de vitamina E naturală și luteină, avocado previne apariția cancerului de sân. În plus este un puternic antioxidant. Acest fruct miraculos ajută și la o bună funcționare a inimii și a ficatului, dar în același timp îmbunătățește funcționarea creierului și previne apariția demenței.

Postul Paștelui

Voi reveni cu un articol doar despre avocado, deoarece are o mulțime de alte beneficii pentru organism, care merită menționate.

Consumă semințe, cereale integrale și fructe oleaginoase

În timpul postului semințele, cerealele și fructele oleaginoase nu trebuie să lipsească din meniul tău zilnic. Fie că le consumi la micul dejun cu lapte vegetal sau la gustarea dintre mese ori le adaugi în salate, asigură-te că le consumi zilnic. Acestea conțin fibre și induc rapid starea de sațietate.

Postul Paștelui

Semințele de chia, de in și de susan pot fi adăugate în salate, la fel ca fructele oleaginoase (nuci, alune, migdale, fistic, etc). Acestea din urmă pot fi consumate și ca atare între mese, însă fără a exagera.

Dimineața poți consuma cereale integrale fără zahăr cu lapte vegetal și semințe sau fructe oleaginoase. Acestea îți vor oferi energie pentru întreaga zi.

Ce alimente trebuie să eviți în Postul Paștelui

În Postul Paștelui este foarte important sa eviți asocierea carbohidraților cu grăsimile. De exemplu pastele cu sosuri grase.

Postul Paștelui

Evită pe cât posibil consumul de cartofi, fasole uscată, orez, paste și pâine. Este indicat ca acestea sa fie consumate rar, și în cantități mici.

Nu știi ce să mai consumi în post? Iată câteva idei:

Postul Paștelui
  • salate (profită de verdețurile care se găsesc din belșug)
  • legume la abur, fripte sau la cuptor
  • ciorbă fără ulei și fără cartofi
  • supe de legume sau supe cremă de legume (de preferat fără cartofi)
  • legume sote cu foarte puțin ulei
  • mixuri de legume pentru wok (chinezesc, mexican, etc)
  • smoothie-uri (merg de minune dimineața și îți oferă energie pentru întreaga zi)
  • budincă din lapte de cocos cu semințe de chia
  • batoane de fructe uscate (deshidratate) cu oleaginoase

Tu ce consumi în Postul Paștelui pentru a nu te îngrășa?

Citește și:

Surse foto: pixabay.com, unsplash.com

An enthusiast dreamer, writer, and blogger who loves cats, coffee and rainy days!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *