Cu ce să-ți potolești pofta de dulciuri când ești la dietă

Dulciurile sunt interzise în orice dietă. Cu toate acestea, pofta de dulciuri, mai ales atunci când știi că nu ai voie, este uriașă. Nu trebuie să dai iama în frigider și nici să te abții de la micile plăceri ale vieții pentru următoarele săptămâni, luni sau ani. Trebuie doar să înlocuiești dulciurile pe care obișnuiai să le consumi cu unele la fel de bune, dar dietetice.

pofta de dulciuri

Iată câteva idei la care poți apela din cand în cand. Le poți mânca în loc de gustarea dintre mese.

1. Fructe coape în loc de dulciuri

Fructele coapte sunt delicioase. În funcție de sezon, poți apela la mere, gutui sau dovleac. Taie-le felii nici prea groase nici prea subțiri și așază-le într-o tavă tapetată cu hârtie de copt, sau una unsă cu puțin unt. Peste ele poți presara, dupa gust condimente precum scorțișoara, nucșoara, coaja de lămâie/portocală, rom sau vanilie. Coace-le la cuptorul încins timp de câteva minute, până sunt bine pătrunse și încep să se rumenească ușor. Savurează-le reci sau calde, după preferință!

2. Înghețată de fructe

Un desert perfect în zilele călduroase de vară este înghețata. Poți prepara o înghețată dietetică din fructe. Trebuie doar să adaugi în blender fructele preferate și să le pasezi bine, până devin spumoase, apoi să le ții în congelator până se transformă în înghețată. Dacă ai mașină de înghețată, cu atât mai bine.

Pentru o înghețată mai cremoasă, poți folosi banane sau avocado în compoziție. 🙂 Preferata mea este înghețata cu banane și fructe de padure.

3. Ciocolată

Ciocolata! Cine nu adoră acest desert absolut divin?! Ei bine, te poți bucura de aceasta chiar și atunci când ești la dietă. Fie cumperi din comerț o ciocolată cu peste 70% cacao, fie prepari acasă o cremă de ciocolată, absolut demențială. Rețeta este foarte simplă: adaugă într-un caston pentru mixer jumătate de pulpă de avocado, tăiată cubulețe și o linguriță de miere. Mixează bine până obții o spumă. Adaugă apoi, treptat, cacao de bună calitate, fără adaos de zahăr. Adaugă atâta cacao câtă îți place. Apoi, poți da aromă ciocolatei cu esența de rom, vanilie și/sau coajă de citrice, după preferințe.

În loc de avocado poți folosi banana, insa nu mai este necesar să adugi miere, deoarece banana este deja dulce.

Tu ce alte rețete cunoști? La ce trucuri apelezi când îți este poftă de dulce și nu ai voie să consumi zahăr?

Citește și:

Dieta fără restricții (mari), cheia succesului

Dietele nesănătoase – ce sunt și cum ne ferim de ele

Hidratarea, cea mai mare provocare intr-o dietă

Surse foto: pixabay.com

An enthusiast dreamer, writer, and blogger who loves cats, coffee and rainy days!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.