Dieta fără restricții (mari), cheia succesului

Dieta pe care o țin o am de la un nutriționist. Este o dietă simplă și eficientă. Am mai ținut-o și în trecut și am reușit să slăbesc mult. Au trecut însă 9 ani de atunci și din diverse motive am acumulat din nou, muuulte kilograme.

dieta

Iată așadar în ce constă dieta, pe scurt!

Cum mâncăm alimentele „interzise”

Eliminarea alimentelor interzise din dietă duce după sine la îngrășarea rapidă după terminarea dietei (efectul de yo-yo). Acestea nu se scot din dietă ci se consumă doar cu moderație în cantități mici și rar!

Grăsimile se scad pe cât de mult posibil! Singurele grăsimi pe care le mai consum sunt uleiul de măsline, în salate, cele din lactate și rar o friptura puțin împănată (gen, o dată pe lună).

Dulciuri? Doar ocazional (în principiu la zilele de naștere ale colegilor) iar atunci în cantități mici și în loc de gustarea dintre mese.

Făinoase (orez, paste, cartofi, mazăre) cel mult de două ori pe lună, sub formă de salate sau doar fierte și atât. Nu se consumă în niciun caz alături de carne sau lactate. În principiu consum orez în salate sau ca atare, fiert și atât, când mi-e poftă.

Reguli:

  1. Carnea se prepară separat de legume. La o friptură se pot mânca oricâte legume se dorește însă acestea trebuie să fie fierte, fripte, preparate la aburi sau coapte, ori crude.
  2. Niciodată nu se consumă la aceeași masă carne și lactate sau ouă, deoarece digestia este îngreunată.

Exemple de meniu:

Mic dejun

  • 2 felii de pâine prăjită cu brânză și legume;
  • cereale (fulgi de ovăz, grâu etc) cu iaurt;
  • tărâțe cu iaurt sau cu fructe pasate (de regulă amestec banană cu puțină portocală și tărâțe);
  • omletă cu legume.

Prânz

  • carne (pui, vită, pește) friptă sau coaptă cu garnitură de legume (orice legume, după preferințe) sau cu salate. Se pot consuma și murături.
  • salate de verdețuri sau legume cu brânzeturi, ouă, semințe, etc
  • supe sau ciorbe (doar la prânz)

Cină (se ia cu cel puțin 3-4 ore înainte de culcare)

  • carne (pui, vită, pește) friptă sau coaptă cu garnitură de legume (orice legume, după preferințe) sau cu salate. Se pot consuma și murături.
  • salate de verdețuri sau legume cu brânzeturi, ouă, semințe, etc
  • omletă și legume

În serile în care ajung foarte târziu acasă și sunt lihnită beau un pahar de lapte și mănânc 5-10 sâmburi de migdale sau alune de pădure.

Gustarea dintre mese

  • un iaurt mic simplu;
  • 10-15 miezi de nuci, alune, migdale, etc. – crde nu prăjite;
  • un fruct proaspăt sau copt (mere, gutui, dovleac, în funcție de sezon);
  • 2-3 pătrățele de ciocolată neagră (minim 80% cacao) sau câteva boabe de cacao;
  • un pahar de smoothie;
  • biscuiți dietetici;
  • un baton de cereale Fitness.

Ce părere ai? Pare o dietă ușoară sau nu?

Sursă foto: pixabay.com

An enthusiast dreamer, writer, and blogger who loves cats, coffee and rainy days!

2 Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *