#stămacasă! Cum să-ți transformi viața în bine în această perioadă

Statul în casă pentru o perioadă mare de timp poate duce la depresie, stări de singurătate și anxietate. De cele mai multe ori când trecem prin momente tensionate, cum se întâmplă în cazul de față pentru toată planeta, tindem să ne gândim doar la părțile negative. Dar ce ar fi să privim spre părțile pozitive? Ce ar fi dacă profităm de această perioadă pentru a face schimbări valoroase în viața noastră?

fericire

Eu asta am început să fac. Profit din plin de cele două ore câștigate zilnic, pe care nu le mai petrec pe drum spre muncă și înapoi, pentru a face lucruri de care înainte nu aveam timp. În plus, mi-am impus ca în această zi să-mi schimb și mai mult stilul de viață, pe care îmi va fi mai ușor să-l păstrez apoi, după întoarcerea la muncă, deoarece îmi va intra în reflex. Sau cel puțin așa sper. 🙂

Deci haideți să încercăm să ne păstrăm calmul și să facem loc lucrurilor pozitive în viața noastră, să ne ocupăm de acele lucruri de care până acum nu aveam timp și să ne deconectăm puțin de la cotidianul zilnic. Iată câteva lucruri pe care le putem face toți în aceste zile, fără să mai avem vreo scuză.

Nu renunța la o alimentație sănătoasă

Alimentația sănătoasă trebuie să primeze, mai ales în această perioadă în care ne afundăm și mai mult în sedentarism. Asigură-te că ai în casă alimente sănătoase. Consumă multe legume, salate și limitează consumul de carne care se digeră mai greu. Indicat este să consumi carnea la prânz, iar seara să optezi pentru o proteină vegetală (mazăre, năut, fasole roșie, linte, tofu, soia, etc.).  Acum, că ai timp de gătit cu atât mai mult poți prepara o mulțime de lucruri savuroase, cu un aport mic de calorii.

mananca sanatos

Eu de exemplu am în casa broccoli, conopidă, fasole verde și mixuri de legume. Sunt gata în maxim 15 minute, făcute în wok. Adaug alături proteină  animală sau vegetală (mai mult vegetală deoarece am observat că ma simt mai bine) și carbohidrați sănătoși (crackerși wassa, paste integrale sau orez integral). Și mă joc cu condimentele astfel încât nu mă plictisesc niciodată de combinațiile obținute. Idei de rețete veți mai găsi în zilele care urmează pe Facebook sau pe Instagram.

Bea multă apă

Hidratarea este esențială pentru o stare bună de sănătate. Despre asta am mai scris de multe ori. Cantitatea necesară de apă se calculează în funcție de greutatea corporală. Astfel, fiecare persoană are nevoie de 40ml de apă pentru fiecare kilogram. Adică o persoană care cântărește 50 de kilograme trebuie să consume 40×50=2000ml apă. Adică doi litri zilnic. Asta este minimul necesar. Desigur, vara consumul trebuie să crească. La fel și în cazul persoanelor care fac efort fizic.

Odihnește-te suficient

Acum că stăm acasă ne putem odihni suficient. Nu mai trebuie să pierdem orele de somn pentru a ne rezolva diverse treburi. Indicat este să dormim minim 8 ore pe noapte, iar studiile efectuate de-a lungul timpului au arătat că cele mai bune ore pentru somn sunt în intervalul 22:00-24:00. Eu până acum două luni adormeam undeva pe la ora 1, sau chiar mai târziu. De când mi-am schimbat stilul de viață adorm pe la 24:00, sau chiar mai devreme. Foarte rar mai adorm mai târziu de ora 24:00. Iar de când stau acasă la 23:00 sunt în pat. Sper ca în viitor chiar de la 22:00.

Chiar dacă mă culc devreme, a doua zi mă trezesc mai devreme, deci nu este timp mort. Iar de când lucrez de acasă, dimineața, până la 9 când încep munca, reușesc să fac treburi casnice pe care înainte le făceam doar seara.

Fă sport acasă

yoga

Statul în casă, pe scaun (dacă lucrezi de acasă în perioada asta) sau pe canapea, duce la atrofierea mușchilor și la apariția durerilor și amorțelilor. Fă puțină mișcare în sufragerie. Nu trebuie să faci exerciții intense și nici nu trebuie să renunți la sport acum că s-au închis toate sălile. Caută pe YouTube filmulețe postate de antrenori special pentru a fi făcute acasă. Poți găsi o mulțime de filmulețe cu diverse exerciții. De la exerciții pentru toate grupele de mușchi, la exerciții pe anumite clase musculare, până la clase de fitness precum pilates, dance mix, zumba, yoga, etc. Și toate, pe diferite nivele de dificultăți, astfel încât vei putea alege ceea ce ți se potrivește în funcție de nivelul tău de toleranță.

Fă curățenie generală în dulapuri, șifonier, birou, sertare și alte spații de depozitare

De când tot amâni să faci curat în șifonier, în cămară sau în alte spații de depozitare disponibile în casă? Ei bine, în aceste zile în care nu trebuie să ieșim din casă (cu excepția urgențelor și a aprovizionării cu alimente și medicamente) este momentul să faci aceste lucruri. Eu am făcut asta deja, în urmă cu aproape un an. Am renunțat la multe lucruri pe care nu le foloseam. O parte le-am pus pentru donat, alta pentru aruncat, deoarece nu mai puteau fi folosite. Și chiar dacă am făcut deja asta, voi relua procesul și acum, după ce am citit un articol scris de Diana Cosmin pe blogul ei. M-a inspirat modul în care Marie Kondo i-a schimbat viața și sfaturile pe care aceasta le-a urmat, dar cel mai mult m-a impresionat partea acesta: “Ia fiecare obiect în mână și adresează-ți cea mai simplă și eliberatoare întrebare dintre toate: Îmi aduce BUCURIE?”. Vă las însă pe voi să aflați mai multe despre noțiunea de bucurie și să aflați mai multe sfaturi utile citind articolul integral aici: Cum mi-am făcut curat în casă și în viață într-un singur weekend. Vă asigur că merită fiecare secundă.

Meditează timp de 10 minute pe zi

Meditația ne ajută să ne eliberăm de stres, să scăpăm de temeri nefondate, de criticul interior și să ne vedem așa cum suntem cu adevarat: puri, veseli, plini de gânduri bune și iubire. Da, iubire! Tot prin meditație învățăm cum să ne iubim pe noi, un lucru pe care eu l-am învățat târziu. Și încă îl învăț, dar care mi-a schimbat deja viața în bine.

meditatie

Pe YouTube sunt multe astfel de filmulețe din care poți alege ceea ce ți se potrivește. Dar vă recomand cu drag meditația postată de psihoterapeutul Alexandra Petrache pe pagina ei de Instagram. O găsiți aici: Meditație ghidată – eliberarea fricilor și a blocajelor emoționale. Și dacă tot intrați pe pagina ei vă invit să o și urmăriți. Postează niște lucruri foarte faine!

Fă-ți un plan de acțiune pentru fiecare zi

În fiecare dimineață, sau seara, înainte să te culci, fă-ți un plan de acțiune pentru ziua următoare. Notează-ți fiecare lucru, oricât de mărunt ar fi, pe hârtie și alocă-i o perioadă de timp pentru a-l rezolva. Încearcă apoi să-l rezolvi mai repede și vei vedea că pe măsură ce zilele trec vei reuși să faci lucrurile respective din ce în ce mai repede și îți vor intra apoi în reflex. Eu am început de două zile și deja îmi dă o stare de bine. Tot de pe pagina de Instagram a Alexandrei Petrache m-am inspirat.

Citește

Câte cărți ți-ai cumpărat în ultima vreme și nu ai avut timp să le citești? Eu mi-am cumpărat foarte multe. Nici nu mai am pe unde sa le depozitez. Fiecare așteaptă cuminte să fie citită. Am atât cărți de dezvoltare personală cât și romane de beletristică, care îmi plac enorm. Și mi-aș mai tot cumpăra, bani să am! Și voi profita de timpul liber pentru a citi. Seara, înainte de a adormi mi-am propus să citesc beletristică. Iar în weekenduri să citesc cărțile de dezvoltare personală. Sau o parte dintre ele. Dacă nu le termin până la finalul perioadei de izolare voi continua și după, însă voi fi nevoită să le aloc mai puțin timp.

citeste

Întâlnește-te cu prietenii online

Întâlnirile cu prietenii la un pahar de vin, o cană de cafea sau o pizza erau preferatele tale? Încă poți face asta, dar online. Stabiliți o dată și o oră la care să fiți toți disponibili și porniți o conferință video. Puteți petrece timp de calitate împreună chiar dacă fiecare este la el acasă.

Sună-ți mai des prietenii și familia

Dacă înainte nu aveai timp de telefoane, acum este momentul perfect să reiei legătura cu familia, cu prietenii sau cu alte persoane dragi de care te-ai distanțat în ultima vreme. Sună-i și află ce mai fac, cum se simt… vei fi surprins de cât de benefic este acest lucru atât pentru psihicul tău, dar mai ales pentru persoana de la celălalt capăt al telefonului. Acum, mai mult ca oricând, trebuie să fim alături unii de ceilalți.

Urmărește serialele care îți plac

Netflix and chill! Este momentul perfect pentru seri liniștite petrecute în fața televizorului urmărind serialele preferate de care înainte nu aveai timp. Sau pentru a urmări orice alt gen de filme. Bucură-te de momente de liniște și savurează fiecare episod în parte sau fiecare film artistic pe care îți doreai de mult să-l vezi.

Profită din plin de timpul petrecut alături de copii sau de animalul de companie

Îți amintești acele zile în care erai la muncă și îți părea rău că nu ai mai mult timp la dispoziție pentru a-l petrece alături de copil sau de animalul de companie, sau de ambele, după caz? Ei, bine, acum este momentul perfect pentru a face acest lucru. Profită de fiecare moment petrecut alături de aceștia și fă ca fiecare clipă să devină una memorabilă.

Tu ce schimbări ți-ai propus să faci în această perioadă?

Citește și:

Surse foto: pxfuel.com

An enthusiast dreamer, writer, and blogger who loves cats, coffee and rainy days!

28 Comments

  1. Sfaturi foarte utile. Am de gând sa pun la punct dulapul, curățenia de primăvară, sa citesc, sa ma uit la tv. Sa fim optimiști și sănătoși!

  2. Exista atât de multe lucruri pe care le putem face acasă. În opinia mea, nici nu exista timp de plictiseala. Cărțile, scrisul, învățatul imi ocupa tot timpul.

    1. Asa este. Cred ca noi avem și un avantaj ca avem aceasta pasiune de a scrie, de a citi. Din păcate nu toți o au. Sau chiar dacă o au, însă sunt foarte activi de fel și mereu pe drumuri poate fi dificil sa treacă peste perioada asta.

  3. Eu vreau sa învăț să devin un om mai bun. Imi analizez comportamentul si actiunile, conștientizez ca nu am facur bine anumite lucruri, petrec timp cu mine. Ma bucur de compania soțului, a fetiței si a pisicutei. Ma rog mai mult. Plâng.

    1. Îți recomand să o urmărești pe Alexandra Petrache pe Instagram. Pe mine m-a inspirat mult și m-a ajutat sa vad lucrurile cu alți ochi doar citind postările și story urile. O dată pe săptămână răspunde la întrebările celor ce o urmăresc și ai multe de învățat. Încearcă și meditația postata când ești pregătită. Te va ajuta. Va doresc tot binele din lume. Vom trece cu bine peste aceasta perioada. 🤗🤗

    1. Nu trebuie sa renunti la rutina ta, mai ales dacă îți aduce liniște și fericire. În general, în viață trebuie să renunțăm doar la lucrurile care nu ne fac bine, nu ne fac fericiți. Cele bune trebuie păstrate, fructificate și pe lângă ele, când simțim nevoia sa adăugăm încă ceva care sa ne facă sa ne simțim și mai bine cu noi. Sa evoluam. 🤗

    1. Știu ce zici. Important e că tu faci ce trebuie și te protejezi pe tine și pe cei din jur. Îți recomand să încerci meditația din interiorul articolului, seara înainte de culcare. Te va ajuta sa dormi mai bine. 🤗🤗

  4. Cam aceste lucruri le fac si eu de mai bine de o saptamana. Recunosc mai puțin sportul și cititul momentan.
    Abia este începutul și am impresia ca aceasta perioada dureaza de câteva luni.

    1. Mă bucur să aud asta. Cu siguranță va urma și sportul, cititul. Trebuie să faci lucrurile în ritmul tău. Poate în schimb ai ca pasiuni desenul, pictatul. Găsește acele lucruri care îți plac, pe care le făceai cu drag înainte, dar pe care le-ai abandonat din lipsa de timp. O să fie totul bine. O sa trecem peste aceasta încercare. Trebuie să știi că nu ești singură 🤗🤗🙏🙏

  5. Sunt o grămadă de activități ce pot fi făcute în casă, dar sunt prea mulți inconștienți pe planeta acesta.
    După ce că tot ceea ce ni se cere este să stăm în casă…

  6. E o perioada mai dificila, dar nu trebuie sa ne lasam demoralizati si sa nu facem nimic. Sunt o gramada de activitati de facut acasa. Si da, e important sa facem sport!

  7. Cred că omenirea avea nevoie de o pauză. Era nevoie de o resetare, o lecție din care doar cei care vor reuși să înțeleagă că este nevoie de o curățenie interioară, a sentimentelor.
    #stămîncasă!

  8. E grea perioada asta in care trebuie sa stam acasa, dar nu imposibila. Noi citim, gatim impreuna, jucam diverse jocuri cu cei mici. Gasim solutii care sa ne ajute sa ramanem optimisti.

  9. Chiar daca stam in casa, e extrem de important sa nu stagnam! Sunt de acord cu recomandarile facute, e bine sa intelegem ca trebuie sa avem grija in continuare de corpul nostru! Si de suflet!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *